menu

Games / Algemeen / Star Wars Games

zoeken in:
avatar van Confusie
Wat zijn jouw favoriete Star Wars spellen.

En.

Ben jij ook zo'n fanboy of dame net als ik.

Zoals ik onlangs al aangaf heb ik altijd een zwak gehad voor Super Star Wars op de SNES. Maar een titel waar ik me ook erg mee heb kunnen vermaken is Jedi Outcast. Sowieso lachen meestal met een lightsaber en vette force powers. Wel jammer dat The Force Unleashed dit in mijn optiek een stuk minder deed.

Ik heb dan ook wel weer eens zin in een goede Star Wars game. Toch meestal wel genieten met die lore en kenmerkende muziek. 1313 gecanceld inmiddels en zo kwam ik ook dit tegen:

Star Wars co-op game starring Darth Maul was sadly cancelled | Digital Trends - digitaltrends.com

Had ook wel wat kunnen zijn. Straks met die nieuwe films waar ik ondanks alles overigens best naar uitkijk, nieuwe Star Wars is immers nieuwe Star Wars, krijgen we natuurlijk weer de onvermijdelijke, doorgaans matige, film games. Maar verder is er naar mijn weten eigenlijk helemaal niks noemenswaardigs onderweg momenteel.

En dat is wel jammer.

Zou zelf wel weer eens zin in hebben in iets als Jedi Outcast met vette lightsaber en force actie.

Wat jij.

avatar van DarthSolidKevin
Ik ben zelf een groot fan van Star Wars games. Ik heb de oude games op de SNES nooit gespeeld, omdat dit voor mijn tijd was. De Star Wars games die ik heb gespeeld:

- Star Wars Episode III: The Revenge of the Sith
- Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
- Star Wars: Battlefront
- Star Wars: Battlefront II
- Star Wars: Empire at War
- Star Wars: Knights of the Old Republic (Mijn nummer 1 game allertijden)
- Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
- Star Wars: Republic Commando
- Star Wars: Rogue Squadron III: Rebel Strike
- Star Wars: The Force Unleashed
- Star Wars: The Force Unleashed II

Ik vind het heel jammer dat 1313 nooit zal uitkomen want dat leek me echt een super vette game. Daarnaast ben ik zeer benieuwd wat Dice gaat doen met de nieuwe Battlefront. Het is wel een beetje jammer dat ze zo de fout ingingen met BF4. Ik hoop niet dat het bij Battlefront ook zo zal zijn.

avatar van Sinner
Ik denk dat ik ze bijna allemaal gespeeld heb, inclusief degene op de Atari2600 (nou ja - eentje - Empire Strikes Back - de andere (die met de lightsabers - titel vergeten) niet). Ik vind dat de kwaliteit eigenlijk altijd heel erg redelijk is gebleven, buiten het merendeel van de titels op de handhelds - daar was middelmatigheid troef.

Eh. Het blijft ook heel moeilijk om favorieten te kiezen. Maar voor mij zijn dat:

Empire Strikes Back (c64)
Super Star Wars - de volledige trilogie (Snes)
X-Wing & Tie Fighter (PC)
Star Wars Jedi Knigt II - Jedi Outcast (PC)
Star Wars Empire at War (PC)
Rogue Squadron Trilogie (PC & Gamecube)
Star Wars Racer Revenge (PS2)
Knights of the Old Republic I & II (PC)
The Force Unleashed I Sith Edition (XBox360)

De echte missers voor mij waren met name Force Commander, dat zag er heel indrukwekkend uit op screenshots, tot dat je uiteindelijk zelf ermee speelde en een groot gedeelte dus van de titels die op de GBA, DS etc zijn uitgekomen. Verder vond ik Star Wars Galactic Battlegrounds ook wat teleurstellend. Het was niet meer dan een re-skin van Age of Empires. Hadden ze veel meer mee kunnen doen - maar natuurlijk was het best leuk om te doen, net dankzij het feit dat het zo veel op Age of Empires leek. Ook de StarFighters op de PS2 was ik niet bijzonder van onder de indruk, maar zou ik waarschijnlijk eens een nieuwe kans moeten geven. Ooit. Games waar zowat niemand niets aan vond, maar waar ik me toch bijzonder mee hebt vermaakt waren trouwens de Rebel Assault games. Vrij simpele on-rail shooters maar ook deze zagen er destijds behoorlijk uit en ik was (en ben) sowieso een sucker voor on-rails shooters.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Sinner schreef:
Games waar zowat niemand niets aan vond, maar waar ik me toch bijzonder mee hebt vermaakt waren trouwens de Rebel Assault games.


Rebel Assault II was wel destijds ook wel één van mijn favoriete Star Wars games. Die voertuiglevels waren nog best wel lastig. Volgens mij het derde of vierde level dat je met de Millenium Falcon door één of andere tunnel vliegt. Ook nog zo'n level met speederbikes - waar ik echt ongelooflijk veel moeite mee had. Zaten volgens mij ook van die full motion videofilmpjes in.

Heb hier nog een hele berg '90s Star Wars games liggen - eigenlijk allemaal PC. Zitten toch wel een aantal geweldige games tussen. Shadows of the Empire is kwa setting toch wel één van de beste Star Wars games. Heeft ook nog wel een beetje die 'The Empire Strikes Back' -vibe. Die game begon al lekker met dat snowspeeder level. En een bossfight met IG-88 na zo'n treinlevel, haha. Maar misschien is de game beter in mijn herinnering dan in werkelijkheid.

Sinner schreef:
Star Wars Racer Revenge (PS2)

Wou deze ook altijd graag spelen, maar had toen deze game uitkwam geen PS2, en daarna is het er nooit meer van gekomen. "Episode I: Racer" helemaal grijs gespeeld op de PC. Volgens mij ook alle events voltooid in die game, op één van de laatste tracks na.

Een game die ik eigenlijk bijna niet durf te noemen, maar waar ik veel te veel uurtjes in heb zitten is Yoda Stories. Wordt toch vaak een beetje lacherig over gedaan, maar die game was meer dan ok. Randomized maps zorgden altijd voor interessante missies. Zat volgens mij ook nog wel een soort van progressie in de game, met events op Dagobah waar naar verloop van tijd je blauwe lightsaber volgens mij verruilde voor een groene. En zo waren er nog wel wat van die dingetjes...

avatar van Confusie
Shadows of the Empire inderdaad. Daar wou ik ook nog over beginnen, was 'm bijna vergeten en hoe kan dat.

Legendarische titel namelijk wat mij betreft. Uitstekend verhaal in de originele saga verweven en Dash was een cool personage die bovendien van alle markten thuis bleek. De verschillende elemten in deze game werkten naar mijn idee stuk voor stuk erg goed.

Dat met die trein bijvoorbeeld ja, dergelijke levels heb ik ontelbare keren overgespeeld. Hielp ook dat je ze later kon selecteren.

Weet nog dat ik in de Videoland die je toen nog had zag dat ze hem op hadden staan op de N64, en als kind kon ik toch al zo'n rush krijgen van Star Wars en dat dan gepaard met de voor die tijd revolutionaire grafische overgang.

Gelukkig duurde het niet al te lang voor we het allemaal zelf hadden want zo verwend waren wij wel.

En uiteindelijk dus ook helemaal kapot gespeeld. Wat ik nu ga doen is deze titel eens even swappen met Goldeneye, twee Star Wars games in mijn top tien, waarom niet.



avatar van Confusie
Dat bericht dat EA de licentie misschien zou verliezen.

Gewoon bs, helaas, van iemand die net als ieder ander hoopt dat het zo is.

Ken dat wel.

Wensvol denken oftewel:

"Fake news."

Zit er mooi niet in, situatie blijft zoals die is.

Nog heel, heel erg lang.

Erger kan niet, zelfs Ubisoft had al lang en breed iets moois gebakken.

Dan maar een Star Wars AC.

Torens beklimmen.

In ieder geval iets.

Hier, in dit topic, jaren geleden spreek ik nog een goede hoop uit.

Nu, al deze tijd later echter, rijst de vraag onveranderd nog steeds:

WAAR zijn GVD mijn STAR WARS GAMES.

avatar van Confusie
Gloort er dan toch een glimp van hoop op de horizon genaamd Star Wars Jedi: Fallen Order❓❔❓

Zou het dan toch mogelijk moge zijn:

Het gloeiend gezoem van knetterende knisperstaven in een toffe verhalende setting?

Zeer benieuwd waar deze recente berichten ons naartoe zullen leiden.

Eventuele adders onder het gras, een mobile game, geforceerde online co op onverhoopt door het strottenhoofd geschoven.

Al die onwenselijke dingen.

Of gewoon eindelijk echt eens wat het behoort te zijn, de geest van klassiekers als Jedi Outcast die zowaar een opleving beleeft.

Gaan het zien.

Ga het zeker eens even goed bekijken.

Mocht ik daar dan toch ooit de kans toe krijgen.

avatar van horizon
vind zelf bf2 nog wel steeds leuk om af en toe te spelen, Campaign daarbij was sowieso wel sterk.

avatar van Sinner
horizon schreef:
vind zelf bf2 nog wel steeds leuk om af en toe te spelen, Campaign daarbij was sowieso wel sterk.


De MP speel ik af en toe - speelt best lekker. De Campaign bewaar ik tot na Assassins Creed Odyssey. Maar wat ik daarvan gespeeld heb vond ik in ieder geval niet slecht. Na de aanvankelijke problemen en het hele circus rond de lootcrates vind ik de het spel / de developers / EA zich toch behoorlijk herpakt hebben en een meer dan behoorlijk product hebben afgeleverd. Helaas was het kwaad toen al geschied. Maar toch.

avatar van Confusie
Het eens bekeken vind ik het toch echt te mager voor een Star Wars Game. Als er nou, als in de hoogtij dagen waar de ene klassieker na de andere verscheen in welk genre dan ook, een mooie handvol alternatieven waren die ons wel op gepaste wijze in deze lore deden verzinken was het misschien een leuk extraatje geweest. Maar nu als zo'n beetje het enige wat ze aanbieden schiet het beduidend te kort. Daar zal het stukje waar je even met Luke zijn staaf mag zwaaien weinig aan veranderen vermoed ik. Maar wie weet, wellicht dat ik het nog eens een kansje geef voor een tientje ofzo. Voor nu in ieder geval blijf ik mijn gematigde, voorzichtig met name, sprankje hoop vestigen op deze schijnbaar aankomende titel.

avatar van Confusie
Ja ik ben momenteel dus wel redelijk, hoe zeg je dat:

Haaipt.

In de eerste plaats natuurlijk van de verwikkelingen rond de aankomende film en de kneiterknalharde onthulling van een bepaalde deelnemende acteur aldaar.

En in gematigde mate ook wel over het aankomende Fallen Order en wat we daar nu van zien. Eerste indruk: knulletje bepaald geen Kyle Katarn roept op dit moment eerder associaties op met een zeker Marvel bijdehandje, maar er is nog genoeg ruimte voor hem om te groeien in zijn rol. Zolang het maar een lekkere Star Wars Game gaat worden, mijn sentiment op dit moment. Valt vooralsnog redelijk onverminderd erg weinig over te zeggen.

Film in ieder geval kneiterend aan het spetteren als een tierelier eind dit jaar.

Een voorspelling die ik voor mezelf als Last Jedi fan wel aandurf.

En voor die tijd nog zien we ook deze computergame verschijnen naar het schijnt, gaan we het allemaal meemaken dus lijkt het me sowieso een mooi Star Wars Jaar wel weer.

avatar van Confusie
Ubisoft gaat een open wereld Star Wars game maken lees ik net.

De afschuwelijke EA exclusiviteit die ons jaren teisterde met voornamelijk niets zou dan eindelijk ten einde zijn.

Ubisoft vooralsnog geen hele grote verbetering maar wel een. Eindelijk een open wereld titel van hun hand binnen dit universum zou best eens wat vermakelijke uurtjes kunnen bevatten. En hopelijk krijgen nu ook andere developers een kans om hun ideeën te laten vieren.

avatar van legian
Dat laatste is wel het idee als ik de artikelen zo lees. Ook omdat Bethesda een Indiana Jones game gaat maken. Disney heeft Lucasfilm games van stal gehaald en wil zo meer studios de kans geven om wat met de licenties te gaan doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:07 uur

geplaatst: vandaag om 12:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.